JeduEdu!

O PROJEKTU

UČENÍ SE OBJEVOVÁNÍM

 

STEM je koncept založený na hraní si s roboty, jejich vizuální programování, řešení každodenních jevů, kreativních úkolů, a mnoho dalšího…

ZAMĚŘENO NA VZDĚLÁNÍ

 

STEM, resp. praktické využití vědy a techniky není v dnešním vzdělávacím systému pro děti (4-16 let) nijak zvlášť zakotveno. Tuto mezeru se snažíme zaplnit.

100% ORIENTACE NA BUDOUCNOST

 

Prostřednictvím hry inspirujeme děti k používání technologií. To je nejlepší přípravou na povolání budoucnosti.

Za projektem JeduEdu! stojí rodinná společnost STEM Education, s.r.o. sourozenců Markéty a Honzy. Ke společnému podnikání nás přivedla zkratka STEM.

 

STEM je spojení vědy a techniky, konkrétně Science – vědy, Technology – techniky, Engineering – inženýrství a Mathematics – matematiky. Honza objevil STEM při toulkách za inspirací, co nabídnout svým klukům ke hraní a aby je to zároveň také nějakým způsobem rozvíjelo. Markéta se zase s pojmem STEM setkala u příbuzných ve Spojených Státech. Společně jsme si pak řekli, že je úžasné jaké možnosti v této oblasti pro děti jsou a že je chceme přiblížit i našim dětem, resp. dětem v Čechách.

 

Rozhodli jsme se, že českým rodinám představíme, co STEM znamená a jaký mají tyto obory význam pro budoucnost. Důležité také bude ukázat jakým způsobem může STEM vzdělávání přispět k uplatnění dětí v budoucnu.

 

Jelikož zkratka STEM není v České republice moc známá, vybrali jsme pro náš projekt trochu přístupnější název JeduEdu!, který poukazuje na to, že spojujícím prvkem všech našich aktivit je hra.  Hra, která má své vzdělávací cíle a která podporuje rozvoj dětské kreativity.

 

Aktivit zaměřených na vědu a techniku pro školní a předškolní mládež je velký nedostatek. Chceme proto vybírat méně běžné edukativní hračky a programy, které formou mimoškolních aktivit nabídneme rodičům a jejich dětem.

Jmenuji se Markéta a jsem maminka dvou holčiček (4 a 1). Momentálně jsem na rodičovské dovolené. Když za mnou můj bratr přišel s nápadem na založení firmy, která by se věnovala kurzům pro děti v rámci vzdělávaní STEM (Science = věda, Technology = technologie, Engineering = ,Mathematics = matematika), tak jsem neváhala a přijala nabídku se stát partnerem.

Se zkratkou STEM jsem setkala v USA, kde do školy s tímto zaměřením chodí neteře mého manžela. Když mi o tom se zaujetím vyprávěla a já jsem v tu chvíli nevěděla  skoro nic, tak jsem neváhala a vyhledala potřebné informace. Nechtělo se mi ani věřit, jak velké množství materiálů k tomu existuje a kolik zajímavých témat to pokrývá.

O metodu STEM jsem se zajímala také kvůli tomu, že jsem relativně krátkou dobu rodič, a pořád hledám cesty, jak správně vychovávat své děti, jak jim dobře vyplňovat volný čas a také jak jim pomoci najít cestu k zajímavým koníčkům či zajistit další vzdělaní mimo školní systém.

Myslím si, že nejsem jediná, která si klade tyto otázky. STEM vzdělávaní není v Česku moc známé, ale pokud si o tom něco přečtete a zjistíte, tak rychle pochopíte, ze pravé třeba tento směr a volnočasové aktivity s tím související můžou byt tím pravým pro naše děti. 

Jmenuji se Honza. Moje povolání bylo spojeno s používáním nových technologií. Denně jsem se setkávál s potřebou technického vzdělání a dovedností. Je mi také jasné, že tato potřeba bude v budoucnu stoupat, protože závislost naší společnosti na technologiích je stále větší a větší.

Doma mám dva kluky. Alberta, kterému jsou 4 roky a Edu, kterému je už 7. Kluci mají naprosto odlišné zájmy, a tak to máme doma pěkně rozdělené a tematicky pokryté. Edu zajímá příroda, zvířata, kreslení a všelijaké kreativní tvoření. Bertík je naopak “typický” zástupce digitální generace. Elektronická zařízení ovládá s naprostou samozřejmostí. Zajímá ho, jak co funguje a velmi rád to také zkoumá.

Jsem zvyklý neustále monitorovat, co se kde ve světě děje, co se kde, jak dělá a používá. Ne že by v Čechách nevznikaly zajímavé věci, ale speciálně v digitální oblasti mají leckde náskok. I v případě dětí často sleduji, co mají k dispozici ve světě. Asi většina z rodičů občas řeší otázku, zda děti nemají plyšáků, autíček a jiných “plastových” hraček příliš mnoho a zda by to o příštích Vánocích, či narozeninách nechtělo pořídit něco jiného, nebo užitečnějšího.

Pro mě bylo zlomovým okamžikem, když jsem objevil zkratku STEM (Science, Technology, Engineering, Mathematics). Tato kombinace vědeckých a technických oborů mi otevřela úplně nový svět. Skrze STEM jsem zjistil, jak velký důraz kladou ve Spojených státech, Anglii, spoustě zemí EU, ale i jinde ve světě na technické vzdělávání. Této potřebě se samozřejmě přizpůsobují i výrobci hraček a vzdělávacích pomůcek. Existuje nepřeberné množství možností, jak dětem již od předškolního věku tyto obory nabídnou k seznámení.

A právě v tomto okamžiku jsem si začal hrát s myšlenkou, zda by nebylo dobré v této oblasti začít něco podnikat.

AKTIVITY

  • Cílovou skupinou našich aktivit jsou děti ve věku 4 – 16 let.
  • Naše aktivity budou probíhat v prostorách mateřských a základních škol a center volného času.
  • Postupně chceme nabídnout portfolio kroužků zaměřených na mechaniku, elektroniku, robotiku a programování.
  • Na seznamu našich aktivit budou krom mimoškolních kroužků také příměstské tábory, tematické workshopy a oslavy narozenin.

O NÁS

Pro děti od 4 do 15 let nabízíme vzdělávací kroužky v oblasti vědy a techniky – STEM. STEM je zkratka Science, Technology, Engineering a Mathematics.

Provozovatel

STEM Education, s.r.o.
se sídlem Antonína Judytky 874, Líbeznice
IČ: 06482317
zapsaná v OR, vedeném Městským soudem v Praze, oddíl C, vložka 282683

Ochrana osobních údajů

Přihlášení odběru novinek

Chcete-li dostávat informace o našich aktivitách a novinkách na blogu, zadejte svoji emailovou adresu níže.

Děkujeme za přihlášení

Nemusíte se obávat spamu, slibujeme!